ARCH-4515 – Design Studio 8: Integrated Design II – Winter 2020
This course requires students to work in groups in order to reiterate a particular design project from the previous term (ARCH-4505). Various consultants from outside are brought in for specialized knowledge regarding “building assembly requirements, building codes, life-safety systems, and environmental issues.” Design projects are further developed to integrate “structural and environmental systems, building envelopes, building assemblies, life-safety provisions, and environmental stewardship.” (CACB). The final project includes a detailed technical report on the integrated design work of each individual or group.
Course taught by Aliki Economides, Roch Bélair, Kristin Beites and Christian Rutherford.
ARCH-4515 – Atelier 8: Design Complet II – Hiver 2020
Ce cours exige de travailler en groupe afin de réitérer un projet de conception particulier mené au trimestre dernier. Divers consultants externes spécialistes en la matière viendront aborder des volets spécifiques: exigences d’assemblage de construction, codes du bâtiment, systèmes de sécurité des personnes et questions environnementales. Les projets de conception du trimestre dernier seront développés encore en vue d’y intégrer « les systèmes structurels et environnementaux, les enveloppes du bâtiment, les ensembles de construction, les dispositions de sécurité des personnes et la gérance de l’environnement » (CCCA). Le projet final comprend un rapport technique détaillé et un exposé des travaux de conception intégrés réalisés par chaque membre du corps étudiant ou du groupe.
Cours enseigné par Jean-Philippe Saucier.
EL: This assignment aims at exploring how materiality can guide the design process, more specifically at the ideation stage. It offers an opportunity to explore how, by mobilizing visual and tactile senses, perceptions, sensations and emotions can be utilized to create atmospheres, experiences and poetic qualities.The students must produce a “wall” at a miniature scale that is imagined to be occupied and appropriated. While this assignment entails working at a small scale, it must be designed for “miniature people”, and thus the wall should be built as a finished object, using proper materials and structure, as opposed to materials that loosely represent materials, as is the case with a model.
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FL: Travail 1: Mur habitable. Ce travail vise à explorer la manière dont la matérialité peut guider le processus de conception, plus particulièrement au stade de l’idéation. Il offre l’opportunité d’explorer comment, en mobilisant les sens visuels et tactiles, les perceptions, les sensations et les émotions peuvent être utilisées pour créer des atmosphères, des expériences et des qualités poétiques. Les étudiants doivent produire un “mur” à une échelle miniature qui est imaginé pour être occupé et approprié. Bien que ce travail implique de travailler à petite échelle, il doit être conçu pour des “personnes miniatures”, et le mur doit donc être construit comme un objet fini, en utilisant des matériaux et une structure appropriés, par opposition à des matériaux qui représentent vaguement d’autres matériaux, comme c’est le cas avec une maquette.
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EL: The two-semester long mixed-use wood complex project (building on ARCH-4505) ends with this assignment as students refine the design and further develop building systems, with careful attention to their integration. At this stage of the project, the students must present a very detailed project and they must also address building systems integration, more specifically the structural, passive, daylighting, urban design, envelope, active renewables, HVAC and artificial lighting systems.
FL: Travail 3c: Design final. Le projet de complexe en bois à usage mixte, d’une durée de deux semestres (s’inscrivant dans la continuité de ARCH-4505), s’achève avec ce travail, alors que les étudiants affinent le design et développent davantage les systèmes du bâtiment, en accordant une attention particulière à leur intégration. À ce stade du projet, les étudiants doivent présenter un projet très détaillé et ils doivent également aborder l’intégration des systèmes du bâtiment, plus particulièrement les systèmes structurels, passifs, d’éclairage naturel, de design urbain, d’enveloppe, d’énergies renouvelables actives, de CVCA et d’éclairage artificiel.
♥ Undergraduate Final Project Award 2020 – SOPREMA: Leaders of Tomorrow: Oustanding Project for Architectural Design and Spatial Qualities.
♥ Undergraduate Final Project Award 2020 – SOPREMA: Leaders of Tomorrow: Oustanding Project for Building Systems Integration.
♥ Undergraduate Final Project Award 2020 – SOPREMA: Leaders of Tomorrow: Oustanding Project for Urban Design and Integration.
♥ Undergraduate Final Project Award 2020 – SOPREMA: Leaders of Tomorrow: Oustanding Project for Material Exploration and Expression.
♥ Undergraduate Final Project Award 2020 – SOPREMA: Leaders of Tomorrow: Oustanding Project for Social Engagement and Inclusivity.
♥ Undergraduate Final Project Award 2020 – J.L. Richards & Associates: Honourable Mention for Architectural Design and Spatial Qualities.
♥ Undergraduate Final Project Award 2020 – J.L. Richards & Associates: Honourable Mention for Building Systems Integration.
♥ Undergraduate Final Project Award 2020 – J.L. Richards & Associates: Honourable Mention for Urban Design.
♥ Undergraduate Final Project Award 2020 – J.L. Richards & Associates: Honourable Mention for Material Exploration and Expression (EX-AEQUO).
♥ Undergraduate Final Project Award 2020 – J.L. Richards & Associates: Honourable Mention for Material Exploration and Expression (EX-AEQUO).
♥ Undergraduate Final Project Award 2020 – J.L. Richards & Associates: Honourable Mention for Social Engagement and Inclusivity.